Eliberare act identitate la schimbare domiciliu din străinătate în România

Cetatenii romani cu domiciliul in strainatate care doresc sa-si schimbe domiciliul in Romania se prezinta la serviciul public comunitar de evidenta a persoanelor pe a carui raza teritoriala este situat imobilul unde isi stabilesc domiciliul, pentru eliberarea unei noi carti de identitate.

Cine poate solicita acest serviciu

Cetățenii români ce doresc să-și schimbe domiciliul din străinătate în România.

Pașii ce trebuie urmați

Pentru obținerea cărții de identitate se parcurg următorii pași:


   Depunerea actelor la sediul SPCLEP

Cererea tip, împreună cu actele necesare se depun personal la sediul SPCLEP.
Cererea se obţine de la sediul SPCLEP sau se descarcă de mai jos şi se listează pe o singură foaie A4, faţă-verso; se completează de titular şi se va semna în faţa lucrătorului de la ghişeu.

Ridicarea cărții de identitate

Cererile pentru eliberarea actelor de identitate se depun personal, iar cartile de identitate se elibereaza titularilor. In situatia in care solicitantul nu se afla in tara, mandatarul va prezenta o procura speciala pe care se afla aplicata fotografia titularului, autentificata de misiunea diplomatica sau oficiul consular de cariera al Romaniei din statul in care se afla solicitantul. In cuprinsul procurii este necesar sa se regaseasca referirea expresa la obiectul mandatului.

Termenul de eliberare a cartii de identitate este de 15 – 30 zile de la data depunerii actelor cu posibilitatea prelungirii termenului cu încă 15 zile cu semnătura şefului serviciului.


 Acte necesare

• cererea pentru eliberarea actului de identitate ca urmare a schimbarii domiciliului din strainatate in Romania;
• certificatul de nastere, original si copie;
• certificatul de casatorie, in cazul persoanelor casatorite sau al sotului supravietuitor, original si copie;
• hotararea de divort definitiva si irevocabila, dupa caz, original si copie;
• certificatul de deces al sotului/sotiei decedat/decedate, in cazul sotului supravietuitor, original si copie;
• certificatele de nastere ale copiilor cu varsta mai mica de 14 ani, original si copie;
• documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original si copie;
• pasaportul romanesc, valabil sau expirat, ori certificatul constatator privind dobandirea cetateniei romane, emis de Ministerul Justitiei sau de misiunile diplomatice si oficiile consulare ale Romaniei din strainatate, original si copie;
• actul de identitate si/sau pasaportul, eliberate de autoritatile straine;
• chitanta reprezentand contravaloarea cartii de identitate in valoare de 7 lei;
• timbru fiscal sau chitanta reprezentand contravaloarea taxei extrajudiciare
de timbru in valoare de 5 lei;
• chitanta C.E.C. privind achitarea taxei pentru restabilire in valoare de 41 lei – se achită la C.E.C.
• in situatia cand unul dintre parinti isi (re)stabileste domiciliul in Romania, consimtamantul celuilalt parinte, dat in forma autentica la notar sau hotararea judecatoresca ramasa definitiva si irevocabila (original si copie simpla) prin care copii au fost incredintati parintelui care isi (re)stabileste domiciliul in Romania;

Daca solicitantul nu este proprietarul imobilului, este necesara declaratia scrisa a gazduitorului, aceasta se consemneaza pe cererea pentru eliberarea actului de identitate, in prezenta lucratorului de evidenta a persoanelor.
In situatia in care gazduitorul nu se poate prezenta, la serviciul de evidenta a persoanelor, declaratia poate fi data la notarul public, la misiunea diplomatica sau oficiul consular al Romaniei din strainatate ori in prezenta politistului de la postul de politie, pentru mediu rural.:
-daca locuinta nu apartine solicitantului, titularul spatiului de locuit va complete declaratia de pe verso cererii pe care o va semna in fata lucratorului de la ghiseu;
-in situatia in care locuinta are mai multi coproprietari intre care nu s-a facut iesirea din starea de indiviziune, este sufficient acordul unuia dintre coproprietari;
-nudul proprietar are nevoie si de acordul uzufructuarului, o terta persoana va avea nevoie numai de acordul uzufructuarului;
-daca beneficiarii uzufructului viager sunt decedati, nudul proprietar va prezenta si certificatele de deces ale acestora.

Documentele cu care se face dovada numelui, prenumelui, cetateniei si a domiciliului, necesare eliberarii actului de identitate, se prezinta in original si copie.

Contravaloarea actelor de identitate, cat si taxa de timbru se achita la sediul Taxe si impozite locale

Unde se depun actele

Actele se depun la Sediul Serviciului Public Comunitar Loclal de Evidenta a Persoanelor


 Program 

Luni Marti Miercuri Joi Vineri
08:00 -16:00 08:00 – 16:00 08:00 – 16:00 08:00 -18:30 08:00 -16:00
AUDIENŢE:  Sef birou – în fiecare zi de JOI între orele 10:00 – 12:00,

Pentru mai multe informații contactați SPCLEP

Adresa: str. Macului, nr. 36

 Telefon:0253 410 560


Printeaza pagina