Eliberare act identitate la împlinirea vârstei de 14 ani

La implinirea varstei de 14 ani, minorul se va prezenta la ghiseul serviciului public comunitar de evidenta a persoanelor, insotit de unul dintre parinti sau, dupa caz, de reprezentantul sau legal, de persoana desemnata din cadrul centrului specializat aflat sub autoritatea serviciului public de asistenta sociala sau de persoana careia i-a fost incredintat in plasament pentru întocmirea actului de identitate.

Cine poate solicita acest serviciu

Minorul, la împlinirea vârstei de 14 ani, prin unul dintre părinți sau reprezentantul legal.

Pașii ce trebuie urmați

Pentru eliberarea cărții de identitate la împlinirea vârstei de 14 ani, se parcurg următorii pași:


   Depunerea actelor la sediul Biroului de Evidenta Informatizata a Persoanei

Cerere, semnată atât de minor, cât și de părinte/reprezentant legal, se va depune împreună cu celelalte acte necesare la sediul Biroului de Evidență Informatizată a Persoanei.
Este necesară prezența minorului si a unuia dintre părinți sau reprezentantul legal.
Cererea se obţine de la ofiţerul de serviciu sau se descarcă de mai jos şi se listează pe o singură foaie A4, faţă-verso; se completează de titular şi se va semna în faţa lucrătorului de la ghişeu.

Cetatenii romani aflati in strainatate pot depune cererea pentru eliberarea primului act de identitate impreuna cu documentele prevazute de lege la misiunile diplomatice sau la oficiile consulare ale Romaniei din statul respectiv.

Ridicarea cărții de identitate

La fel ca la depunere, este necesară prezența minorului si a părintelui/reprezentant legal.
Termenul de eliberare a cartii de identitate este de 15 – 30 zile de la data depunerii actelor cu posibilitatea prelungirii termenului cu încă 15 zile cu semnătura şefului serviciului.


 Acte necesare

• cererea pentru eliberarea actului de identitate, semnata atat de minor, cat si de parinte/reprezentant legal;
• certificatul de nastere, original si copie;
• actul de identitate al unuia dintre parinti sau al reprezentantului legal;
• documentul cu care parintele/reprezentantul legal face dovada adresei de domiciliu, original si copie;
• certificatul de casatorie al parintilor sau, dupa caz, hotararea judecatoreasca, definitiva si irevocabila, in cazul in care parintii sunt divortati, original si copie;
• chitanta reprezentand contravaloarea cartii de identitate in valoare de 7 lei;
• timbru fiscal sau chitanta reprezentand contravaloarea taxei extrajudiciare de timbru in valoare de 5 lei.

Daca titularul documentului cu care se face dovada adresei de domiciliu a minorului nu este parintele sau reprezentantul legal, se va prezenta si titularul spatiului de locuit care isi exprima acordul in rubrica de pe verso cererii si va semna in fata lucratorului de la ghiseu.

Contravaloarea actelor de identitate, cat si taxa de timbru se achita la sediul Taxe si impozite locale

Unde se depun actele

Actele se depun la Sediul Serviciului Public Comunitar de Evidenta a Persoanelor  – Biroul de Evidenta Informatizata a Persoanei


 Program preluare/eliberare acte

Programul de primire documente

Luni Marti Miercuri Joi Vineri
08:30 – 12:00 08:30 – 12:00 08:30 – 12:00 14:00 – 18:30

Programul de eliberare documente

Luni Marti Miercuri Joi Vineri
14:00 – 16:30 14:00 – 16:30 14:00 – 16:30 08:30 – 12:00 13:00 – 16:30
AUDIENŢE:  Sef birou – în fiecare zi de JOI între orele 10:00 – 12:00,

Pentru mai multe informații contactați Biroul de Evidenţa Informatizată a Persoanei Adresa: str. Macului, nr. 36 Telefon:


Printeaza pagina